Alla inlägg den 24 december 2016

Av Adelina - 24 december 2016 09:11

Belle

Story. Räddade sin far och en annan människas liv när hon bevisade att skönhet inte kommer från utsidan utan insidan och att kärlek är något för alla människor.

Vad var din första tanke när du såg odjuret? Jag blev rädd. Jag hade aldrig sett något liknande förut. Vi alla dömer nog en människa innan vi lärt känna dem. Jag hade verkligen fel när jag dömde odjuret första gången.

Vad var det som var mest skrämmande? Det var nog att jag såg hur han led, odjuret alltså. Han var rädd för sig själv och var rädd att jag skulle vara rädd för honom. Han hade en kamp inom sig som var väldigt svår. Jag kände att det var svårt för mig att hjälpa honom.

Vad tycker du om att alla kallar er skönheten och odjuret? Jag förstår varför de kallar oss för det men jag tycker inte om det. Jag känner mig vacker vissa dagar och känner att jag kan hjälpa människor men vissa dagar är jag inte alls så. Han kan se ut som ett odjur och verka så ibland men han har ett stort varmt hjärta. Jag tror inte att vissa är odjur och vissa är skönheter. Jag tror vi alla har båda delarna inom oss. Vi har alla styrkor och svagheter. Men det är de som gör oss mänskliga.

Vad är det viktigaste som du har lärt dig?  Att ett odjur inte alltid är ett odjur. Att en främling bara är en främling när du inte känner dem. Att någonting är skrämmande för att du inte vet någonting om det. Man måste våga fråga och utsätta sig själv för det man är rädd för. Vi alla är bara människor oavsett våra bakgrunder eller hur vi ser ut. Våga lära känna odjuren så kanske du inser att de egentligen är dolda skönheter.

 

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards