Alla inlägg under juli 2014

Av Adelina - 21 juli 2014 20:40

Vi fick lite sov morgon den 7 januari innan vi packade ihop våra grejer och gick till en liten kyrka och var på en gudstjänst innan vi satte oss i bilarna och åkte vidare mot Sedgefield. Bilfärden tog ungefär 5 timmar. Vi åkte förbi ett vattenfall och stannade för att äta glass  Men det var ganska roligt att åka bil för man såg mycket ooch det var fint och inte trångt i bilen. När vi kom fram blev alla väldigt förvånade, på ett positivt sätt. Vandrar hemmet som vi bodde på stod PÅ STRANDEN!! Inte bara nära utan PÅ!! Det var jätte mysigt och fint där. Allt hade som samma tema och det var jätte mysigt. Det ända negativa var att våran fläkt på rummet funderade inte, och det var varmt, väldigt varmt. Pga det och att jag redan var förkyld så fick jag hög feber under natten. Men i allafall, när vi kom fram och hade packat upp sprang några ner och badade på den otroligt stora och fina stranden. Men man fick inte gå för långt ut för det var väldigt stora vågor. Vi åt på resturangen vid vandrarhemmet den kvällen och det var jätte gott. På natten fick jag ju feber, jag var så varm att jag typ skrek. Mamma blötte en handduk och la på min rygg och när man hade vänt den några gånger då var den torr!. Jag började gråta (pga att jag inte ville vara sjuk och jag fyller år den 9.e och det var den 7.e på natten)  och tårarna som kom ut från mig var så varma att jag brände både ögon och kinder. Jag är ingen läkare och vi hade ingen sak att ta tempen med men jag vet att det där var minst 40 grader. Jag visste inte om jag skulle kunna fira min födelsedag och göra något av dom roliga aktiviteterna dom sista dagarna. Enligt mig, i den stunden var RESAN FÖRSTÖRD! (fast det var ju bara feber och det kunde varit värre och jag kunde blivit sjuk första dagen, men jag har ibland svårt att se den ljusa sidan  )

Ingen visste hur resan skulle gå, ingen visste fortsättningen, ingen visste vad som skulle ske...(ÖVERDRIVET  Men lite spännande) 


       

På väg till gudstjänsten

       

kyrkan 

 

Amos och hans kompis   Han är pastor colins barnbarn (Pastor colin jobbar med prodjektet pambili, han och hans familj följde också med till volmoed.) 

   

Vid vattenfallet 

 

I sedgefield 

 

vid stranden


 

En film med dom modiga badarna!   


Hoppas ni gillade inlägget! 

ses!







Av Adelina - 6 juli 2014 22:16

Denna dag tillbringades för det mesta innomhus pga av regnigt väder men med några få undantag som innehöll en utflyckt och träning   Vi (Mamma, jag och mina tre systrar)  träffade två barn vars morföräldrar jobbade på retreat gården som visade oss runt litegrann. Vi fick se träd, växter, stenar, vatten, kristaller och en tomtemor med bikini (Dom firar jul mitt i sommaren så).  Utflyckten var egentligen en jakt på grodor men vi fick inte se en enda, men vi fick se ett vattenfall. Vid vattenfallet begravde vi också en fågel som vi hittat död. (RIP lilla fågel från sydafrika). På hemvägen från vattenfallet som låg 10 minuter från retreat gården träffade vi  barnens mamma som var orolig pga att både hon och barnens mormor hade sagt att dom inte fick gå till vattenfallet för att det hade varit översvämning där. Men barnen hade visst glömt det när dom följde efter grodorna    . När vi kommit hem, blöta men glada följde jag med min mamma ut i regnet på en promenad. Det var mysigt. När vi kom hem igen dushade jag sedan tog vi det lugnt. Vid middags tid gick vi till ett större hus där vi åt middag tillsammans och hade trevligt och min brorsa fick en ny kompis ( En söt, cool 5 årig kille som kunde dansa). Den kvällen somnade vi tidigt.   

 

Besöket vi fick på natten 

         

Gården och huset 

 

Tomtemor

 

Ett träd som hette något speciellt och var speciellt på något sätt men jag har glömt bort det  

   

På grodjakt 

   

Mot vattenfallet 

             

Vid vattenfallet

 

Fågelgraven


 

Kristall stenen 


Hoppas ni gillade detta inlägg! Glöm inte bort att ställa en fråga om det är något mer ni vill veta. 


Ses!


Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards