Alla inlägg under oktober 2013

Av Adelina - 14 oktober 2013 17:45

Ikväll gjorde jag,mamma och mina 2 minsta systrar "creps" (hur nu det stavas) med ost och skinkstuvning som fyllning,sen skulle jag blanda saft och råkade blanda svarta vinbär och blåbär och det blev en konstig men god saft, sen dukade vi så det så ut som en resturang sen åt vi och det var gott!
Ses!

Av Adelina - 13 oktober 2013 15:07

Idag på förmiddagen har jag hjälpt mamma att redovisa om våran Sydafrika resa. Sen när jag kom hem pluggade jag lite och hjälpte pappa (stod egentligen på sidan om och gjorde inget    ) att rengöra diskmaskinen. Vi har diskat samma disk 3 gånger utan att den blivit ren. Men tillslut förstod pappa att det var diskmaskinen och inte disken som behövdes diska  . Sen kopierade jag ut några bilder och gjorde detta: 

 

Japp, jag gjorde en Sydafrika vägg här får ni några närmare bilder:

 


Och efter det kollade jag i min Sydafrika bok där jag skriver olika grejer och klistrar in olika bilder  inför resan och jag ska också skriva efter resan   . Boken köpte mamma till mig och den ser ut så här:  

 

Jag vet att det är kameleonten från filmen "Rango" men jag tycker boken såg Gammal och sliten ut plus att den påminner mig lite om Sydafrika.   


Ses! (Hoppas ni gillar att jag laddar upp många bilder jag tycker en blogg ser så tråkig ut utan många färgglada bilder)

Av Adelina - 12 oktober 2013 11:58

Här kommer några höst bilder.

         



  


Av Adelina - 8 oktober 2013 18:30

Ikväll har jag bakat maränger och makarons. Egentligen bakade jag bara maränger men mina choklad maränger blev väldigt platta och därför blev det makarons. Så ett fiasko blev till något bra ändå.
Hoppas ni haft en bra måndag och tisdag!
Ses!

Av Adelina - 5 oktober 2013 07:33

Jag ska år 2014 vara med i en musikal! Därför har jag övning varje lördag morgon. Det är jätte kul och vi ska spela upp den på alula nordica  i februari år 2014. Men nu måste jag åka! 

ses!

Av Adelina - 4 oktober 2013 06:44

Jag fattar inte att det redan är fredag! Jag har haft en ganska normal vecka bortsätt från att jag var på teater med klassen.
På söndag är det en världens barn konsert i sävar kyrka (tupp kyrkan) och jag ska sjunga! Ni får Järna komma! Det är fler personer som kommer sjunga. Men nu måste jag göra mig i årdning för den sista dagen! Hoppas ni får en bra dag.
Ses!

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards