Alla inlägg den 3 december 2016

Av Adelina - 3 december 2016 09:50

Ariel

Story. Förde samman två skilda världar när hon visade att kärlekens kraft är mäktigare än all ondska.

Varför gjorde du det? Jag satt ofta vid ytan och tittade upp mot dem. Jag såg att vi var lika och ändå så olika. De kunde lära oss så mycket och vi kunde lära dem. Jag trodde att vi behövde varandra. Om det skulle komma en svår tid skulle vi inte klara det utan varandra.

Vad var svårast? Att gå emot min familj och min bakgrund. Min far har i alla tider pratat om att de är hemska och att det aldrig skulle kunna gå att samarbeta men jag tror bara att han är ovetande. När han växte upp var det säkert så men jag tror att de har förändrats. Alla är värda en andra chans. Jag visste att han skulle gilla dem när han lärt känna dem. Men det var svårt att få honom att släppa in dem.

Vad skulle du säga till andra som vill försöka bryta gamla traditioner? Det kommer vara svårt och det kommer göra ont. Det kommer kännas som att hela din värld är emot dig. Kanske kommer du förlora någon på vägen men om du är säker på din sak så sluta inte kämpa. Du kommer komma starkare ut ur kampen även om det känns hopplöst när du ligger på marken.

 

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards