Alla inlägg under februari 2015

Av Adelina - 23 februari 2015 15:50

Den 11 januari 2014 var den sista dagen i Sydafrika som jag inte bara tillbringade på en flygplats. Min bror, min pappa och några andra i gruppen åkte iväg och såg på en fotbollsmatch men jag, min mamma och mina systrar stannade med en sydafrikansk familj och tillbringade dagen tillsammans med dom. Vi gick på stan, var i en park och bara tog det lugn vilket var väldigt skönt eftersom att vi gjort så mycket alla andra dagar. Jag minns att jag var ganska ledsen den här dagen. Det var ju faktiskt sista dagen i Sydafrika. Men visst hade jag fått mycket upplevelser och fått lära mig mycket. Sydafrika var (som jag trodde) helt annorlunda, på ett bra sätt. Det fanns så mycket där som jag inte fått se eller fått göra än. Så många ställen jag ville tillbaka till. Jag visste redan då, den dagen att jag inte var klar i Sydafrika. Jag SKA tillbaka! Hur? ingen aning. När? När jag kan? Varför? För jag måste. Om jag ska flytta dit, bara resa dit, volontera där eller vad som helst. Jag ska bara dit. 

        

Akrobaterna vid sista dagen 

  

Min mamma och Sylvia. Sylvia är hon som startade alabaster.         

Fotbolls planen


Tack så mycket för att ni läst allt detta. Nu  har jag tyvärr berättat allt från min sydafrika resa men jag är inte klar för det. Till påsk ska pastor colin (Som jobbar vid pambili projektet) komma hit, till sommaren kommer ett till life zone lag hit och jag har fortfarande mycket kvar att berätta. Ni blir inte av med mig så lätt  


Om det är någon dag, organisation eller plats från sydafrika resan som ni vill veta mer om är det bara att kommentera eller ställa en fråga så svarar jag så gott jag kan på den!


Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards