Direktlänk till inlägg 16 december 2016

kapitel 16

Av Adelina - 16 december 2016 06:36

Vemod

Story. Ser bara allt som hon inte kan göra. Alla andra hjälper till medan hon bara förstör. Lär sig att se vad hon kan göra istället för vad hon inte kan.

Vilka är dina första minnen? Andra har alltid sagt åt mig att jag borde hålla mig undan. Att jag bara förstör och är i vägen så detta är absolut några av mina första minnen. Jag ville ju bara kunna göra det alla andra kunde. Vara som dem. Men jag förstod senare att jag inte var skapad för att vara precis som dem.

Hur såg du dig, vem tyckte du att du var då? Det som de sa fick mig ju att se migsjälv som ännu sämre. Jag tappade mod och vågade inte längre pröva saker. Jag var rädd för att misslyckas för jag visste vad alla skulle tänka om mig då.

Vad fick dig att ändra inställning? Jag lärde mig att det finns två sidor av myntet. Man kan se allt dåligt. Allt det som man misslyckas med. Men man kan välja vad man vill fokusera på. Jag upptäckte att det fanns saker som jag var bra på. Saker som jag kunde göra. Det fick mig att växa och sen, efter ett tag, vågade jag börja prova på saker igen.

Vad vill du säga till andra som känner att de aldrig lyckas? Ingen är perfekt. Inte ens de du tror är perfekta. Ge dig själv tid. Våga misslyckas. Alla gör det. Vissa oftare än andra men alla misslyckas ibland. Det är inte misslyckandet som är viktigt utan vad du väljer att göra efteråt. Låter du misslyckandet färga dig och få dig nere eller reser du på dig, skakar av dig misslyckandet och fortsätter att gå?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adelina - 20 februari 2018 19:51

Hejsan!   Jag flyttar bloggen från denna hemsida för att testa på något nytt. Nu kan ni hitta alla mina gamla inlägg här och såklart kommer jag också att lägga upp nya inlägg där när jag har något att skriva.   Tack för att ni läser! ...

Av Adelina - 22 januari 2018 18:52


Vintermorgon. Den där chocken när en öppnar dörren och kylan omringar hela kroppen på någon sekund. Den där bitande kylan som känns i näsborrarna. En kan nästan känna det i luften. Den där metalliska lukten. Den där lukten som bara finns när de...

Av Adelina - 16 januari 2018 21:00

Hej.   Trevligt att du ville prata med mig. Jag har något att säga till dig.   Det finns nog inget snällt sätt att säga detta så jag tänker bara säga det.   Rakt ut. Utan att tänka på det. Nu. Nu säger jag det. Snart. Ja, snart.   Du sårar mi...

Av Adelina - 15 oktober 2017 22:03

Hej människor. Nu tänker jag prata om något som är otroligt jobbigt och obekvämt. Något som får oss människor att vända oss om, blunda och helst hålla för öronen. Jag ska prata om världen. Men det är varken Trump eller miljökatastrofer som jag had...

Av Adelina - 15 augusti 2017 11:33

Föreställ dig en kropp. Armar. Ben. Händer. Fötter. Allt lever i harmoni. De är beroende av varandra. Benen håller upp kroppen men skulle vara onödiga utan fötterna. Armarna omsluter kroppen men finner ingen funktion utan händer. Allting behövs. Krop...

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards