Alla inlägg den 21 december 2016

Av Adelina - 21 december 2016 06:54

Anastasia

Story. Kom bort ifrån sin familj och sitt hem som liten. Växer upp på ett barnhem. Hittar sedan vägen tillbaka till sin familj. Sin riktiga familj.

Minns du någonting från din barndom? Jag minns inte mycket från innan jag kom till barnhemmet. Några få minnen bara. När min mamma satt vid min säng eller när vi hade bjudit hem hela släkten och åt mat. Jag minns däremot mycket från barnhemmet. Trots att jag kom dit som ganska liten fick jag ta ganska stort ansvar. Jag hjälpte de mindre barnen och detta har format mig väldigt mycket. Jag känner ofta behovet av att hjälpa de mindre.

Var du rädd när du lämnade barnhemmet? Både ja och nej. Jag hade aldrig varit ute i världen. Jag visste inte vad som väntade vilket var väldigt spännande men också skrämmande. Jag visste inte vilka människor jag skulle möta eller hur de skulle bemöta mig. Men jag visste att det var den här vägen jag var tvungen att gå.

Och tillslut hittade du din familj. Eller? Ja. Jag jag hittade min familj. Men ännu viktigare var det som jag förstod på vägen. Familj betyder inte att man behöver ha blodsband. Familj betyder mycket mer än så. Jag hittade min familj i de människorna jag mötte. De blev min familj när de tog hand om mig. De visade mig kärlek.

 

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards