Alla inlägg under november 2014

Av Adelina - 30 november 2014 16:34

Hej. Det har varit ett tag sen nu. Idag är det advent. Jag har varit med min kompis under dagen och köpt godis och ätit gratis saker. Men det var inte det jag gjorde idag som jag ville prata om nu utan en annan sak. Julklappar. Jag ÄLSKAR att göra och ge bort julklappar. Jag älskar att tänka på reaktionen personen kommer få när den får paketet. Jag älskar att få ett leende eller en kram tillbaka. Men det är så många av mina nära och kära som inte vill ha julklappar. Dom vill inte ha julklappar för då blir dom stressade och tror att dom måste ge något tillbaka. Det finns visst personer som ger bort något litet för att dom vill ha något tillbaka men jag och många andra ger för att vi gillar julen. Vi vill sprida ljuset och glädjen. Vi vill inte sprida stress och irritation. Om du är en sån person som blir stressad av julklappar och tycker det är jobbigt att få många julklappar försök då att istället tänka "åh, vad glad jag blir att det här personen bryr sig om mig.". Dom som jag ger julklappar till är mina nära och kära. Dom som hjälpt mig när jag behövt prata, dom som skrattat med mig när jag behövt skratta och dom som funnits där. Jag ger julklapparna som ett tack tillbaka även fast en liten pappersklädd sak inte kan visa hur tacksam jag är. När jag säger tack behöver jag ju inte ha något tillbaka. Jag säger tack för att du finns eller tack för allt du gjort när jag ger dig en julklapp. Jag säger inte "här har du en julklapp, har du någon till mig?"

Till alla mina nära och kära:
Jag ger julklappen till just dig för att du är du. För allt du gjort och för allt du kommer göra. Jag ger julklappen till dig för jag vill se dig le.

Grattis på första advent (och ja, jag säger grattis för det låter bättre än glad första advent och jag råkade säga grattis imorse så vi fortsätter med det)

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards