Alla inlägg under mars 2015

Av Adelina - 12 mars 2015 16:17

På min skola som är en f-9 skola finns det en stor skolgård. Men aldrig (vad jag minns) under mina 8 år här har jag sätt högstadieelever ute på skolgården om dom inte är påväg hem eller till Ica. Sorgligt men sant. Är det så att man plötsligt inte behöver röra på sig och få frisk luft? Det är inte heller många (det finns några men inte alls många) som har cykelhjälm när man cyklar. Är det så att när du just fyllt 13 förvandlas ditt huvud till en hård sten som inte kan krossas? Inte heller många har varma kläder på sig under vintern. För visst är det så att man slutar frysa när man fyller 13?? Eller?

Men idag kände jag mig allvarligt så stolt! Vi hade ett 45min hål och jag och flera av mina kompisar (från min klass och från en annan klass) tog på oss våra jackor och sprang ut, letade upp en gammal, kvarglömd fotboll och spelade ruta (som är en lek man använder en fotboll till som vi gjorde förut typ alla raster)! Visst blev vissa blöta men alla var glada och skrattade! Och jag tror att alla mådde lite bättre lektionen som kom efter det. För man behöver faktiskt frisk luft trots att man är högstadieelev. Jag och mina kompisar cyklar också runt under sommaren men våra överfärgglada hjälmar och går varma runt under sommaren med lika färgglada täckbyxor. Jag lovade mig själv när jag gick i 6:an att jag skulle minst en rast springa ut på skolgården. Men det är svårt, det är jätte skönt atr sitta inne men mobilen. Jag lovade också mig själv att inte sluta använda hjälm och täckbyxor för jag vet att det är rätt. Och nu står jag här med ett blått stort ägg på huvudet och tjocka lysande täckbyxor. Men jag skäms inte över det. Vi springer gärna ut på skolgården och leker som dom som är barn för vi är faktiskt inte vuxna, även om vi ofta vill låtsas eller bli behandlade som det.

[Bild]

Vi alla är ju egentligen bara stora barn och skulle alla behöva en rast någon gång.

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards