Direktlänk till inlägg 16 januari 2018

Balans.

Av Adelina - 16 januari 2018 21:00

Hej.  

Trevligt att du ville prata med mig. Jag har något att säga till dig.  

Det finns nog inget snällt sätt att säga detta så jag tänker bara säga det.  

Rakt ut. Utan att tänka på det. Nu. Nu säger jag det. Snart. Ja, snart.  

Du sårar mig så mycket. Och du tar all min energi. Ja, jag orkar inte längre.  

Du har inte rätt att trampa på mig som du gjort. Jag är bättre än såhär.  

Du förstör mitt liv. Jag vet att jag är vacker och jag vet att jag är värdefull.  Varför ska du förstöra allt för mig.  

Sluta titta på mig sådär.  Du vet att det jag säger är sant.  

Det är slut.  

Ja, det är slut mellan oss.  

Du har inte längre makten över mig och du har inte rätt att säga något till mig.  

Du har ingen makt längre för jag tänker inte lyssna på dig.  Och du får skrika hur högt du vill för jag lyssnar inte.  

Du kanske får mina tankar att bli förvrida och förvirrade men jag tänker inte längre bry mig för du har ingen makt.  

Jag har sagt att du inte har någon makt och därför är det så.  

Jag vill inte ha dig i mitt liv.  Jag vill inte att du ska påverka mitt liv längre.  

Jag bestämmer nu. Inte du.  


När jag vänder mig om är det som att jag kan känna hur spegelbilden blänger på mig.  

Så jag sträcker på mig. Lyfter huvudet högt. Andas.  

Nu är det jag som bestämmer.  

Men när jag öppnar dörren och kliver utanför lägenheten är det som att luften går ur mig.  

Alla tankar är tillbaka.  Alla ord snurrar i mitt huvud.  

Men jag hade ju kontrollen.  

Det var ju jag som bestämde nu.  

Jag hade makt.  

Jag hade sagt nej.  


Axlarna sjunker och huvudet likaså.  

Hur många gånger ska jag behöva falla innan jag hittar balansen. alans. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adelina - 20 februari 2018 19:51

Hejsan!   Jag flyttar bloggen från denna hemsida för att testa på något nytt. Nu kan ni hitta alla mina gamla inlägg här och såklart kommer jag också att lägga upp nya inlägg där när jag har något att skriva.   Tack för att ni läser! ...

Av Adelina - 22 januari 2018 18:52


Vintermorgon. Den där chocken när en öppnar dörren och kylan omringar hela kroppen på någon sekund. Den där bitande kylan som känns i näsborrarna. En kan nästan känna det i luften. Den där metalliska lukten. Den där lukten som bara finns när de...

Av Adelina - 15 oktober 2017 22:03

Hej människor. Nu tänker jag prata om något som är otroligt jobbigt och obekvämt. Något som får oss människor att vända oss om, blunda och helst hålla för öronen. Jag ska prata om världen. Men det är varken Trump eller miljökatastrofer som jag had...

Av Adelina - 15 augusti 2017 11:33

Föreställ dig en kropp. Armar. Ben. Händer. Fötter. Allt lever i harmoni. De är beroende av varandra. Benen håller upp kroppen men skulle vara onödiga utan fötterna. Armarna omsluter kroppen men finner ingen funktion utan händer. Allting behövs. Krop...

Av Adelina - 13 augusti 2017 21:55

Mamma, jag är speciell. Jag är inte som alla andra. Jag är inte som de andra.  Ibland när jag ser mig i spegeln ser jag något vackert.  Ibland när jag ser mig i spegeln tycker jag att jag är jättefin.  Men ibland när jag tittar mig i spegel...

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards