Alla inlägg den 22 december 2016

Av Adelina - 22 december 2016 06:42

Quasimodo

Story. Lever ett liv som utstött. Ingen vågar ta kontakt med honom. Han lyckas, trots sin bakgrund och vem alla säger att han är, visa att han har ett hjärta av guld.

Har du alltid varit utstött? Jag har alltid varit annorlunda. Jag förstod inte att det var fel med att vara annorlunda före de andra berättade det för mig. Det hände att folk skrattade åt mig. Men jag tänkte ju aldrig att det skulle gå så långt som det gick.

Blev du arg på dem som inte förstod dig? Såklart jag blev arg. Jag försökte hjälpa till och lära känna dem men alla sa att jag var iväg och gjorde fel och borde försvinna. Men framförallt blev jag väldigt ledsen.

Vad var det som fick dig att ändra dig? Jag ändrade mig inte. Men jag lärde mig att det finns människor som inte kommer tycka om mig. Som kanske tillochmed kommer vilja mig illa. Men jag lärde mig också att fokusera på de som faktiskt bryr sig om mig och att aldrig sluta leta. Det finns alltid någon där ute för alla. Alla är så olika och alla passar inte ihop med alla men det finns någon. Någon därute kommer förstå dig och känna samma sak och hjälpa dig. Sluta inte leta efter en motgång. Våga fortsätta leta. Våga fortsätta visa vem du är.

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards