Alla inlägg under januari 2014

Av Adelina - 30 januari 2014 17:15

Nu kära läsare ska ni få höra om en spännande, dramatisk händelse som började en kall morgon i december...okej ja, jag erkänner så dramatisk var den väl inte. Men iallafall det som jag nu kommer berätta kanske inte betyder så mycket för dig men för mig är det här ett minne för livet.  Iallafall allt började 28 december klockan 6.00 då min familj vaknade och hoppade in i den fullpackade bilen och åkte iväg mot Umeås flygplats. Väl där checkade pappa in väskorna medan vi åt frukost. Klockan 8.00 gick flyget mot Stockholm. Efter att vi suttit på flygplatsen i några timmar åkte vi vidare mot Dubai. Vi åkte med Emirates och det var jätte lyxigt! Man fick läsk när man ville och hade en egen liten tv med filmer, spel, musik, radio och tv program. Dom kom också ut med varma handdukar, jag kände mig som en drottning!  

Här har vi landat i sydafrika. När jag tog denna bild hade det gått 30 timmar sedan vi åkte från umeå!!

 

Vi bodde i detta hus. När vi kom fram var klockan typ 14.00 så vi packade upp och träffade alla andra som vi  åkt dit med. Det var en underbar känsla när vi landat och kände hur varmt det var!!!

Dag nummer 2 kommer jag berätta om någon annan gång. 

ses!!!  

Av Adelina - 29 januari 2014 21:42

Jag är såååå ledsen att Sydafrika bilderna inte kommer men jag ska sätta mig någon dag och fixa det. Jag kommer berätta dag för dag, ett inlägg=en dag. Var tålmodiga mina små läsare jag måste komma tillbaka till verkliga livet först!
Ses och ni som orkar vänta på det beudrar jag och ni som fortfarande läser min blogg är otroliga!
Ses (och jag hoppas att det inte tar för lång tid)

Av Adelina - 19 januari 2014 12:44

Lite bilder från vinter kylan i morgon solen

Av Adelina - 19 januari 2014 10:00

Ursäkta alla för denna långa väntan men jag kommer lägga upp bilder från Sydafrika....det är bara så att jag har fått väldigt ont i min rygg och har dator förbud...men jag kommer lägga upp så fort jag har tid och kan...
Ses!

Av Adelina - 13 januari 2014 02:35

Nu sitter jag på en flygplats i Dubai. Klockan är 5.30 och vi har suttit här sedan 0.00 och vi ska åka 7.00 Flygresan+ mellan landningarna tar tillsammans 30 timmar och imorgon ska jag ju gå till skolan! Jag känner att det kommer bli en lång natt och att jag imorgon kommer ta med en kudde till skolan och ställa mig och luta mot gung ställningen för att få en blund. Ni får önska mig lycka till och om du bor i sävar eller har vägarna förbi och läser detta så kom gärna och ge mig en kram imorgon och fram över.
Ses!

Av Adelina - 8 januari 2014 16:51

I natt har jag vaknat 3 gånger med 40 graders feber :(. Jag har därför legat i sängen nästan hela dagen. Försöker tänka posetivt "inte magsjuka iallafall". Men nu har febern gått ner och jag mår bättre ;). Familjen har börjat att tissla om morgondagen (min födelsedag) det känns bra!
Ses!

Av Adelina - 6 januari 2014 13:34

Jag har internet och lägger upp några bilder!!!

[Bild]

[Bild]

Ses! (Lägger upp mer när jag är i Sverige)

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards