Alla inlägg under september 2013

Av Adelina - 30 september 2013 15:19

Nu ska jag berätta en god nyhet men också en dålig. Vad ska jag börja med? Äh jag tar den dåliga först! Jo idag har jag tagit en spruta     det gjorde ont. Men den goda nyheten är att jag tog den eftersom att jag ska till syd Afrika! Vilket ni kanske förstod om ni kan läsa (jag menar rubriken alltså). Hur som helst jag och min familj men några andra familjer ska i december åka till syd Afrika  och vara där tillsammans i 2 veckor! Vi kommer fira ny års afton i syd Afrika och jag kommer fylla 13 år i syd Afrika. Jag längtar ihjäl mig! Vi kommer ha det jätte kul och jag ska när jag kommer tillbaka skriva och lägga upp bilder, filmer så mycket jag kan. 


Vi ska ta 2 sprutor till men det är nog värt att göra det om man ska få åka utomlands!

ses!  

Av Adelina - 27 september 2013 14:05

Äntligen fredag!    


Veckan har varit fantastisk trots att det regnat minst en gång varje dag. Nu börjar man verkligen känna av hösten!

Idag hade vi musik. Vi spelade låten "roar" med Katy  perry. Hoppas ni haft en trevlig vecka men  nu ska jag äta en macka. ses!  

Av Adelina - 26 september 2013 18:27

Idag har jag sprungit runt som en galning i skogen bärande på en papperslapp.


glitter-graphics.com

För att förklara vad jag menar med 1 ord säger jag "Orientering" Vi har alltså orienterat idag. 2 timmar i skogen. När det är kalt och blött. Inte kul  

Men eftersom att jag har världens bästa klass så blev det ändå en rätt kul orienterings lektion. 


Efter skolan gick jag iallafall till kören    vilket var kul. Men efter kören var jag tvungen att skynda mig hem, äta middag för att sen åka in till stan där jag var på en promenad i skogen med min fina mamma. Så min torsdag har varit väldigt bra och jag hoppas ni haft en trevlig dag.

ses!   

Av Adelina - 25 september 2013 16:33

Idag har jag haft en ganska normal dag bortsett från att jag har haft elevens val då jag har musik. 

vilket jag tycker är kul. Men det som jag egentligen ville berätta var det som jag gör på svenskan för vi skriver nämligen berättelser och jag har skrivit en saga (som låter ungefär som en folksaga) fast lite läskigt. Titeln på den är "Den första sjöjungfrun" och det handlar om en gammal sjöman som älskar sin dotter mer än allt men när hon ska gifta sig blir han orolig att han ska mista henne. Därför....eh....skär han av hennes ben och syr fast en stor fiskstjärt och så bildas då den första sjöjungfrun. Tänk vilken tur att man inte har en sådan pappa  


ses! 

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards