Direktlänk till inlägg 22 september 2016

Ni vet den där personen som... Del 2

Av Adelina - 22 september 2016 14:56

Ni vet den personen som sitter längst bak i klasrummet. Personen som jobbar hårt men visar ingeting. Personen som sitter tyst i arbetsrummet. Personen som nästan inte säger någonting. Personen som ofta glöms bort. Ni vet den personen som ser så liten ut. Den personen som ingen saknar när den är borta. Ingen märker någonting. Ni vet den personen som bara finns där utan att finnas. Den personen som du vet vem det är. Men du vill inte erkänna det. Den personen som du borde säga hej till men varför skulle du? Ni vet den personen som aldrig skulle andas ett andetag för mycket. Som aldrig skulle ta något som är någon annas. Den personen som man inte vet så mycket om. Man frågar inte. Den personen som är nästintill osynlig. Tänk. Tänk om just den personen kommer bli något stort. Tänk om den personen har svaren på många av dina frågor. Tänk om den personen vet mer än vad vi andra någonsin kommer göra. Tänk om just den personen har så mycket att säga. Den personen vet allt. Tänk om den person redan sett allt det du försöker att se. Tänk vad mycket den personen skulle kunna lära dig. Tänk om just den personen en dag kommer bli riktigt stor, kommer gå långt. Tänk om just den personen bär på gåvor du bara kunde drömma om att ha. Tänk om den personen har många berättelser den aldrig kommer få berätta. Ja...Tänk om…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adelina - 20 februari 2018 19:51

Hejsan!   Jag flyttar bloggen från denna hemsida för att testa på något nytt. Nu kan ni hitta alla mina gamla inlägg här och såklart kommer jag också att lägga upp nya inlägg där när jag har något att skriva.   Tack för att ni läser! ...

Av Adelina - 22 januari 2018 18:52


Vintermorgon. Den där chocken när en öppnar dörren och kylan omringar hela kroppen på någon sekund. Den där bitande kylan som känns i näsborrarna. En kan nästan känna det i luften. Den där metalliska lukten. Den där lukten som bara finns när de...

Av Adelina - 16 januari 2018 21:00

Hej.   Trevligt att du ville prata med mig. Jag har något att säga till dig.   Det finns nog inget snällt sätt att säga detta så jag tänker bara säga det.   Rakt ut. Utan att tänka på det. Nu. Nu säger jag det. Snart. Ja, snart.   Du sårar mi...

Av Adelina - 15 oktober 2017 22:03

Hej människor. Nu tänker jag prata om något som är otroligt jobbigt och obekvämt. Något som får oss människor att vända oss om, blunda och helst hålla för öronen. Jag ska prata om världen. Men det är varken Trump eller miljökatastrofer som jag had...

Av Adelina - 15 augusti 2017 11:33

Föreställ dig en kropp. Armar. Ben. Händer. Fötter. Allt lever i harmoni. De är beroende av varandra. Benen håller upp kroppen men skulle vara onödiga utan fötterna. Armarna omsluter kroppen men finner ingen funktion utan händer. Allting behövs. Krop...

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards