Direktlänk till inlägg 20 september 2016

Ni vet den där personen som... Del 1

Av Adelina - 20 september 2016 18:27

Hej! Hoppas ni mår bra. Jag har nu skrivit en kort följetong. Det är fyra delar och jag kommer lägga ut en del varannan dag. Hoppas att ni gillar den. 

 

Ni vet den där personen som får alla rätt på provet. Den där personen som utan att plugga har de högsta betygen. Den personen som är bra på allt. Ni vet den där personen som alla tycker om. Personen som är en självklar ledare. Personen som vet precis vad som ska sägas när. Personen som alla älskar. Ni vet den där personen som kan ha på sig seriöst vad som helst och få det att se snyggt ut. Den där personen som bär självförtroende. Ni vet den där personen som alltid har rätt och är överallt. Personen som engagerar sig i allt. Den där personen som man avskyr och avgudar på samma sätt. Personen som man vill vara men samtidigt önskar kunde försvinna. Den där personen som får en själv att se alla små brister man har som stora hål. Ni vet den där personen som alltid är så snäll mot alla. Så perfekt på alla sätt och vis. Den där personen som har kontroll på allting hela tiden. Den där personen som gamla är stolta över och den personen som de unga ser upp till. Den personen som lyckas i livet. Den personen som har allt. Tänk. Tänk om just den personen. Den personen som är perfekt inifrån och ut sitter på sitt rum o gråter. Tänk om den personen stressar för att hålla ihop sitt liv. Tänk om den personen känner sig så liten, så förstörd, så nära gränsen att det är obeskrivligt. Tänk om den personen ler på utsidan men skriker efter hjälp på insidan. Tänk om just den personen hatar sig själv. Den personen kanske intalar sig själv varje dag att den inte räcker till, inte är tillräckligt bra. Tänk om just den personen inte kan se sig själv i spegeln utan att må illa. Tänk om den personen är långt ifrån perfekt. Ja...Tänk om…

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adelina - 20 februari 2018 19:51

Hejsan!   Jag flyttar bloggen från denna hemsida för att testa på något nytt. Nu kan ni hitta alla mina gamla inlägg här och såklart kommer jag också att lägga upp nya inlägg där när jag har något att skriva.   Tack för att ni läser! ...

Av Adelina - 22 januari 2018 18:52


Vintermorgon. Den där chocken när en öppnar dörren och kylan omringar hela kroppen på någon sekund. Den där bitande kylan som känns i näsborrarna. En kan nästan känna det i luften. Den där metalliska lukten. Den där lukten som bara finns när de...

Av Adelina - 16 januari 2018 21:00

Hej.   Trevligt att du ville prata med mig. Jag har något att säga till dig.   Det finns nog inget snällt sätt att säga detta så jag tänker bara säga det.   Rakt ut. Utan att tänka på det. Nu. Nu säger jag det. Snart. Ja, snart.   Du sårar mi...

Av Adelina - 15 oktober 2017 22:03

Hej människor. Nu tänker jag prata om något som är otroligt jobbigt och obekvämt. Något som får oss människor att vända oss om, blunda och helst hålla för öronen. Jag ska prata om världen. Men det är varken Trump eller miljökatastrofer som jag had...

Av Adelina - 15 augusti 2017 11:33

Föreställ dig en kropp. Armar. Ben. Händer. Fötter. Allt lever i harmoni. De är beroende av varandra. Benen håller upp kroppen men skulle vara onödiga utan fötterna. Armarna omsluter kroppen men finner ingen funktion utan händer. Allting behövs. Krop...

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards