Direktlänk till inlägg 23 juli 2016

En dikt om det som ej blir sagt

Av Adelina - 23 juli 2016 20:17

Sitter och gråter i hörnet där ingen ser

Torkar snabbt bort tårarna och tvångsmässigt ler

Väljer positioner för att dölja fettet och magen

Känner smärtan av de mentala slagen

Byxorna uppdragna långt över midjan

För att ingen ska se

Vi pratar om kroppspositivitet

Men alla vet

Att ingenting kommer förändras.

Var dig själv, älska den du är

Men jag tänker inte hålla mig kär

För jag vill se ut som de på bilderna gör

Trots att jag vet att jag förstör

Alla möjligheter för dig att bli den du vill bli

Men ibland så är vi själviska

Kramp i nacken

Efter alla gånger jag tittat ner i backen

Bara kollat om allt ser ut som de ska

Byxorna knäppta, magen indragen, bra

Men luften har jag glömt att dra in

Men luften var ju ändå aldrig min

Den tillhör de som är värda att leva

och det är inte jag

Men visa aldrig att du är skadad och sårad

Man ska älska sig själv, det är ju så de säger

Men förstår ni inte att det här är andra grejer

Du ska älska dig

men jag behöver inte älska mig

För jag är inte värd att älskas

Av någon

Utseendefixering

Finns det något att justera, någonting jag kan göra bättre

Jag kommer alltid ha brister

Kroppskomplex sitter som klister

Sträcker på ryggen säger jag mår bra

För skadad vill ju inte jag va´

Duktig flicka syndromet av högsta graden

Dödligt och utan någon medicinering

Nej men ja mår ju bra jag är

precis så som jag borde vara men här

Ensam i mina tankar jag hör

ord som säger att det jag är och det jag gör

inte är tillräckligt

Du fin

Älska dig själv

Men var en kopia av oss

och slåss

för din kropps frihet

men ge upp för du kommer inte att vinna

Att låtsas har nu blivit min vardag

Jag skräms varje gång när jag

Slappnar av och låter allting hänga

Är den jag ser där verkligen jag?

Jag har gjort mig själv till en främling för allt jag är

Och alla kläder, de som jag bär

En mask för att dölja allt det som jag inte vill visa

Jag ler och låtsas veta vem jag är

Bara ingen ser så är allt okej

Kämpar mot mig själv med mitt inre som allierad

När ska jag bli accepterad

Spegelbildens falska skönhet

inget att göra för innerst inne du vet

att dra i trådar kan bilda knutar

 

 
 
Ingen bild

Ella

23 juli 2016 21:23

Älskling du måste inte alltid vara stark, kom ihåg att du kan vila på mig när du inte orkar mer.❤️❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adelina - 20 februari 2018 19:51

Hejsan!   Jag flyttar bloggen från denna hemsida för att testa på något nytt. Nu kan ni hitta alla mina gamla inlägg här och såklart kommer jag också att lägga upp nya inlägg där när jag har något att skriva.   Tack för att ni läser! ...

Av Adelina - 22 januari 2018 18:52


Vintermorgon. Den där chocken när en öppnar dörren och kylan omringar hela kroppen på någon sekund. Den där bitande kylan som känns i näsborrarna. En kan nästan känna det i luften. Den där metalliska lukten. Den där lukten som bara finns när de...

Av Adelina - 16 januari 2018 21:00

Hej.   Trevligt att du ville prata med mig. Jag har något att säga till dig.   Det finns nog inget snällt sätt att säga detta så jag tänker bara säga det.   Rakt ut. Utan att tänka på det. Nu. Nu säger jag det. Snart. Ja, snart.   Du sårar mi...

Av Adelina - 15 oktober 2017 22:03

Hej människor. Nu tänker jag prata om något som är otroligt jobbigt och obekvämt. Något som får oss människor att vända oss om, blunda och helst hålla för öronen. Jag ska prata om världen. Men det är varken Trump eller miljökatastrofer som jag had...

Av Adelina - 15 augusti 2017 11:33

Föreställ dig en kropp. Armar. Ben. Händer. Fötter. Allt lever i harmoni. De är beroende av varandra. Benen håller upp kroppen men skulle vara onödiga utan fötterna. Armarna omsluter kroppen men finner ingen funktion utan händer. Allting behövs. Krop...

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards