Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Adelina - 4 februari 2014 18:31

Den andra december gick vi upp ganska tidigt för att säta oss i våran hyrda mini buss och åka iväg mot ett berg som hette Lions head. Den dagen var den varmaste dagen på hela resan. Alla började gå upp för begret men 2 mina systrar blev trötta och stannade tillsammans med min mamma, då stannade också några andra. Sedan fortsatte vi men efter ett tag stannade nästa grupp och min 3:e syster. Efter ännu ett tag stannade min bror och några till men så tillslut var vi uppe på toppen, jag, pappa och dom sissta i gruppen.             Detta är  Lions head.  

Detta är uppe på Lions head när man tittar ut över Atlanten.

 

Detta är uppe på Lions head när man tittar ut mot taffel bergen.   

Detta är när man tittar ner mot Kapstaden.  

Detta är jag högst uppe på Lions head.   

Detta är en bild efter Lions head när vi gick till en strand. Efter vårat äventyr på förmiddan åkte vi till ett museum från distrikt 6 som är ett område där svarta blev tvångs flyttade. Dom vita kom med maskiner och bara rev ner hus där det bodde svarta. dom svarta blev flyttade till andra ställen.      

På kvällen åt vi middag tillsammans innan vi gick och la oss inför morgondagen :Nyårs afton

ses!

Presentation


Välkommen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor
Vad vill ni jag ska göra på bloggen?
 En berättelse
 Mer videor
 Mer bilder
 Dikter
 Följetong
 Dagbok
 Eget alternativ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards